Site-ul dvs. s-ar putea clasa pe locul unu pentru un anumit cuvânt cheie astăzi, dar această stare nu este pentru totdeauna. De-a lungul timpului, alte site-uri web – majoritatea dintre ele concurenți – vor învăța cum să-și optimizeze conținutul și să depășească site-ul dvs. Acesta este motivul pentru care analiza competitivă SEO trebuie să fie o inițiativă continuă pentru orice afacere.
Multe companii consideră că analiza concurenței este de la sine înțeles, crezând că au făcut tot ce au putut în eforturile lor de SEO. Cu toate acestea, pur și simplu nu este cazul. Există întotdeauna ceva care poate fi îmbunătățit pentru a obține rezultate mai bune și a rămâne în fața concurenței. Strategiile de marketing bazate pe date, cum ar fi analiza competiției de cuvinte cheie SEO, vă pot ajuta să învățați tactici care funcționează pentru concurenții dvs. și să utilizați aceste cunoștințe în propriile campanii SEO.
În acest articol, veți afla:
- Ce este marketingul bazat pe date?
- Ce este analiza competitorilor SEO?
- Cum se face o analiză SEO
- Ce este un instrument de analiză a competitorilor SEO?
Să începem.
Ce este marketingul bazat pe date?
Marketingul bazat pe date înseamnă că fiecare decizie luată într-o campanie de marketing digital se bazează pe datele colectate din cercetare. Majoritatea acestor date se referă la publicul țintă al unei companii sau clienții existenți.
Optimizarea pentru motoarele de căutare se încadrează în mijloacele de marketing bazate pe date. Practici SEO mai specifice, cum ar fi analiza concurenței de cuvinte cheie SEO și analiza concurenței SEO, sunt, de asemenea, exemple de marketing bazat pe date.
Scopul principal al marketingului bazat pe date este de a se asigura că orice campanie de marketing răspunde nevoilor sau comportamentului unui client. Informații precum recenziile online, traficul pe site și ratele de conversie sunt colectate pentru a înțelege ce au nevoie sau ce își doresc oamenii de la o companie.
Ce este analiza concurenței SEO?
O analiză SEO competitivă sau analiza competitivă SEO, implică cercetarea conținutului și a altor elemente ale conținutului, cum ar fi linkurile și cuvintele cheie pe care le-a folosit un concurent. Mai simplu spus, este o comparație SEO între două site-uri web concurente dintr-o industrie sau o afacere similară.
Analiza concurenței SEO poate include:
- Analiza competiției de cuvinte cheie SEO
- Analiza backlink-ului concurentului
- Analiza decalajului de cuvinte cheie
- Analiza conținutului de top
Analiza competitivă SEO este eficientă și eficientă, deoarece nu trebuie să vă începeți cercetarea de la zero. Puteți vedea ce fac alți concurenți și îl puteți aplica propriilor eforturi SEO.
Pentru a fi eficienți, majoritatea agenților de marketing folosesc un instrument de analiză a competitorilor SEO pentru a simplifica procesul și pentru a colecta date masive fără prea multă muncă. Aceste instrumente sunt utile și în generarea de rapoarte SEO de analiză a concurenței. Câteva exemple de instrumente de analiză a competitorilor SEO includ Ahrefs, SEMrush și Moz.
Specialiștii în marketing învață cum să facă analize SEO pentru concurență pentru a-și menține clasamentul și pentru a se asigura că rămân competitivi în industria lor.
Cum se face o analiză a concurenței
Acum că am răspuns ce este analiza competitorilor SEO? este timpul să aruncăm o privire asupra modului de a face o analiză competitivă în câțiva pași de bază. Rețineți că aceștia sunt cei mai des întâlniți pași și îi puteți implementa imediat.
Pentru o metodă mai detaliată și mai aprofundată despre cum să faceți o analiză a concurenței, puteți arunca o privire la șablonul Ahrefs de analiză a concurenței SEO.
Pasul 1: Identificați-vă adevărații concurenți
Primul pas pentru a învăța cum să faci o analiză SEO a concurenței este recunoașterea concurenței.
Moz recomandă să aflați cine sunt adevărații dvs. concurenți atunci când vine vorba de cuvintele dvs. cheie, deoarece nu toate site-urile web care se clasează mai sus decât ale dvs. pentru un cuvânt cheie sunt concurenți.
Trebuie să fii minuțios și precis în procesul de descoperire a adevăratei tale competiții SEO în analiza SEO. Aceasta implică compararea SEO și cercetarea mai multor cuvinte cheie și luarea notă de primele 10 sau 20 de site-uri web care apar în mod constant pentru toate acestea.
O modalitate de a face acest lucru este să utilizați un instrument gratuit de analiză SEO precum Ubersuggest și să introduceți un cuvânt cheie. În secțiunea Idei de conținut, obțineți o listă de link-uri și domeniile care s-au clasat pentru cuvântul cheie. În acest exemplu, am folosit „îngrijirea animalelor de companie” ca cuvânt cheie.
După cum puteți vedea, unul dintre domeniile de top pentru acest cuvânt cheie este Today.com, care nu este neapărat în domeniul îngrijirii animalelor de companie, ci este o organizație de știri.
Deoarece Ubersuggest este un instrument gratuit, numărul de cuvinte cheie și domenii de top pentru analiza SEO concurenților poate fi limitat. Un instrument SEO plătit, cum ar fi Ahrefs, ar putea fi necesar pentru a explora mai profund datele de comparare SEO și pentru a obține rezultate precise. Instrumentul Ahrefs de analiză a concurenței este mai avansat și are nenumărate caracteristici care fac orice parte a analizei concurenței mai ușoară și mai rapidă pentru dvs.
Pasul 2: Efectuați analiza paginii
Următorul pas despre cum să faceți o analiză competitivă este să vă uitați la un site web concurent și la paginile sale cu cele mai bune performanțe. Ce cuvinte cheie folosesc aceste pagini și cum au fost folosite în conținutul lor?
Aceasta se numește analiză a decalajului de cuvinte cheie. Aceasta este etapa analizei SEO concurenților dvs. în care găsiți cuvinte cheie pe site-ul unui concurent pentru care sunt clasate și site-ul dvs. nu. Instrumentul Ahrefs de analiză a concurenței are o caracteristică specifică numită Content Gap pentru a identifica cuvintele cheie care se clasează pentru anumite domenii pe care le specificați. Iată cum arată:
Când descoperiți cuvinte cheie relevante care se aplică și afacerii dvs., puteți crea apoi o pagină dedicată clasificării acestor cuvinte cheie. Când se întâmplă acest lucru, aveți posibilitatea de a conduce clienții către site-ul dvs. în locul concurenței.
Pasul 2a: Efectuați o analiză de backlink a concurenței
Un alt aspect al modului de a face o analiză a concurenței este să verificați statisticile backlink-urilor unui site. O analiză a backlink-ului concurenților implică analizarea site-urilor care fac linkuri către conținutul lor și modul în care acestea afectează rangul și autoritatea domeniului lor. Puteți obține informații valoroase cu această tehnică bazată pe date și puteți efectua o strategie similară de creare a legăturilor pentru a le reproduce rezultatele.
Puteți vedea aceste calități din backlink-urile unui concurent:
- Numărul de backlink-uri
- Autoritatea de domeniu a site-urilor legate
- Relevanța conținutului legat
Odată ce știi ce fac concurenții tăi în ceea ce privește achiziționarea de backlink-uri, îți va fi mai ușor să creezi o strategie similară și să le implementezi pentru propriul tău site.
Pasul 3: Concentrați-vă pe cuvintele cheie cu rentabilitate ridicată a investiției
O afacere populară se poate clasa pentru zeci de cuvinte cheie competitive de top. Înseamnă că trebuie să concurezi și tu? Nu neaparat. În plus, companiile mari au bugetul necesar pentru a se asigura că se vor clasa întotdeauna pentru cuvintele cheie de top.
Expertul SEO Neil Patel recomandă să vă concentrați eforturile de analiză SEO ale concurenților dvs. asupra cuvintelor cheie care vă vor aduce mai mult profit sau venituri. Luând exemplul afacerii magazinului de animale de companie, nu are rost să încerci să te clasezi pentru „cele mai bune brelocuri pentru câini” când se vinde doar cu 2 USD fiecare.
Gândiți-vă la produsul sau serviciul dvs. de profil înalt și concentrați-vă eforturile pe clasarea cuvintelor cheie care vă vor aduce mai multe clienți potențiali pentru acest produs sau linie de produse specifică. Sau, creați conținut care este deosebit de unic și relevant pentru baza dvs. de clienți pe care concurenții dvs. nu s-au gândit să îl creeze.
Într-o campanie SEO solidă de analiză a concurenței, succesul depinde în principal de găsirea unui decalaj sau deconectare între concurență și audiență și de completarea acelui gol. Poate fi un cuvânt cheie cu o concurență redusă sau un articol simplu și util, care este foarte căutat, pe care concurența dvs. nu a creat încă.
Pasul 4: Creați și executați un plan de conținut
Acum că ați colectat date, următorul pas este să utilizați aceste date pentru a crea un raport de analiză a concurenței SEO. Pe baza raportului, vă puteți construi strategia de conținut SEO. Pentru a începe să vă creați planul de conținut, creați o listă de cuvinte cheie sau o listă de idei de conținut și salvați-o într-o foaie de calcul simplă sau utilizați un instrument precum Ahrefs.
Instrumentul Ahrefs de analiză a concurenței are, de asemenea, o funcție încorporată de adăugare a cuvintelor cheie selectate sau a ideilor de conținut într-o listă specifică, astfel încât să le puteți exporta într-o foaie de calcul și să creați un raport rapid de analiză a concurenței SEO.
Pasul 5: Urmăriți-vă progresul
Odată ce ați publicat conținut nou sau re-optimizat pe unul vechi, trebuie să urmăriți performanța acestora. Ar trebui să fie efectuate audituri regulate ale cuvintelor cheie și să fie generate rapoarte SEO de analiză a concurenței pentru a verifica dacă strategia dvs. de analiză competitivă a funcționat sau nu.
Puteți utiliza orice instrument SEO gratuit pentru aceasta, dar în Ahrefs, trebuie să mergeți la Keywords Explorer și să introduceți cuvântul cheie țintă. Apoi, în partea stângă, faceți clic pe Partajarea traficului în funcție de pagini. Aceasta ar trebui să vă arate paginile de sus și poziția lor. În exemplul de mai jos, Ahrefs a afișat paginile de sus pentru cuvântul cheie „îngrijitor de câini”.
Pasul 6: acoperiți toate bazele cu un șablon de analiză a concurenței SEO
Există mai multe modalități de a implementa o analiză eficientă a concurenței SEO. Puteți folosi un șablon gratuit de analiză a concurenței SEO pentru a vă ghida. Având un document la îndemână, vă ajută să economisiți timp și să fiți organizat cu proiectul dvs. de analiză competitivă SEO. Un șablon face, de asemenea, un raport de analiză a concurenței SEO mai precis și mai rapid de generat.
Desigur, o analiză amănunțită a concurenței este o întreprindere care necesită timp și resurse, dar rezultatele merită. Dacă preferați să externalizați munca, puteți angaja o agenție de marketing digital specializată în servicii SEO specifice, cum ar fi analiza competitorilor SEO, SEO în franciză și SEO local. Thrive este o agenție de renume, cu ani de experiență în analiza competitorilor SEO.
Concluzii
Ce este marketingul bazat pe date fără a include datele concurenților în ecuație? Nu toți proprietarii de afaceri se pot angaja să învețe cum să facă analiză competitivă SEO, deoarece sunt copleșiți de concepte nefamiliare și se poate simți ca un proces descurajan și complicat.
Alții ar putea să nu aibă timp să învețe dezavantajele generării de rapoarte SEO de analiză a concurenței folosind software. Cu toate acestea, poate fi la fel de simplu ca să te uiți la ceea ce fac concurenții tăi și apoi să o faci mai bine.
În ciuda acestui fapt, mulți proprietari de afaceri se feresc să implementeze analiza competitivă SEO, deoarece nu au oamenii sau resursele pentru a face acest lucru. În acest caz, angajarea unei agenții de marketing digital precum Thrive s-ar putea dovedi cea mai bună decizie pentru afacerea dvs. Thrive oferă servicii premium de management SEO care includ analiza concurenței SEO, așa că contactați-ne și haideți să începem strategia dvs. de marketing bazată pe date.